top of page

ליאורה ועלילות הסוכנים החשאיים במערב הפרוע (של קפריסין)

לא פשוט להיות חולה בניכר, ללא ידה המנחמת של רופאת השכונה המקישה על קלידי התרופות. בינתיים, לאחר שבועיים של מחלה אני מתאוששת אט אט. ממשיכה בדרכי אל הלא נודע (?) ורואה את המחלה כאתגר נוסף שעלי להתמודד עימו במסגרת המסע.

בפרק הבלוג הזה אני עדיין בקפריסין (אם כי לא במציאות). נשלחתי לכאן למענכם אך גם במשימה למען גוף עלום שם כסוכנת מוסווית. לצורך הכיסוי המושלם והתמים התחזיתי לרוכשת פוטנציאלית של דירה. כמוני מסתובבים בכל רגע נתון בקפריסין אלפי סינים, ישראלים, בריטים, איטלקים וכל אומה אחרת, ובקרוב האי השכן החמוד יטבע תחת מיליוני דייריו החדשים.

לחרדתי גיליתי מזימות של קפריסאים להסתנן לשורות המוסד וגם לעקוב אחריי כשאני מבצעת ריגול כפול. הנה סיפור המעשה .אם תתמידו, תגיעו לעלילותיה של אנה השחורדינית הנאה ובעלה הקפריסאי חריסטוס. פרק זה מיועד למבוגרים בלבד.

ליאורה ועלילות הסוכנים החשאיים במערב הפרוע (של קפריסין) וואילד וואילד וסט.

הנפשות הפועלות: (מסיבות מובנות השמות שונו למען הבטחון האישי )

ליאה: סוכנת חשאית איראנית-בריטית-ניוזינלדית-מוסלמית-נוצרית יהודית עם שאיפות כמוסות לעבוד במוסד.

מאריוס: סוכן מלוקק נמוך קומה טעון גילוח וחפיפה. נזרק מהמיטה ע"י אשתו באישון בוקר. קפריסאי במקור.

דונאטלו: סוכן בן 31 נצר לשושלת סוכנים בעלת שם, קפריסיאי שרמנטי המשחק אותה איטלקי בשמו ובנשיקות היד ובפיזור אפטרשייב האמור לטשטש את ריכוז הסובבים ובעיקר הסובבות.

אופליוס: סוכן קפריסאי גבוה מלימסול,שיניו מוכתמות ניקוטין ונוהג לשתוק למעט צ'אפחות פה ושם. מבטו קודר ושפתיו קפוצות עקב מחסור קבוע של סיגריות. נזרק מהשטאזי?

מפיסטופלס: סוכן קפריסאי נמוך היגר מלימסול, שמנמן חנוט קבוע בחליפה ועניבה, שער כהה משוך לאחור.חייכן ולץ, סוכן בדימוס של המוסד.

צ'ארלס: כשמו כן הוא . ג'נטלמן בריטי מלכותי חייכן במידה, מקפיד על גינונים במידה, מוסר מידע אך ורק בתחום שלו . מפזר חן חמים וצלול כבירה קפואה בפאב לונדוני

מייקל: ג'נטלמן בריטי קפריסאי בן כחמישים רחב לב וחייכן שמידותיו המזרח התיכוניות מצד האם גברו על מידותיו הקפואות מהקולג' בבריטניה. מרבה להשתמש במחווה של "האם אוכל להיות כן איתך?" תוך הנחת יד על הלב

גאס, או דאס. קיצור שאמור לרמז על נער שובב ולא על גבר מקריח וכרסתן בריטי לשעבר שהיה מעדיף להביט בחתיכות על החוף וכל גרם מדרגות סוחט אנחה מבין שפתיו הצרות.

חריסטוס- סוכן עלום צורה שנשמע חתוך למדי בדבוריו הטלפוניים.

האק: בריטי-קפריסאי גבוה בעל זקן קצרצר ואפיל של כוכב קולנוע. מבצע חלטורות כסוכן בעוד למעשה נמצא שם כשתול על ידי משפחתו הרוצה לטעת יתד בלב האקשן. חברת שיפוצים? חה ...מטרתם האמיתית לשפץ... סוכנים מתחרים.

ועוד סוכנים מפרפרים וננטשים נצמדים ומתחמקים, עוקבים ומבצעים התחמקויות עיקוב בסביבה:

דימיטריוטס, סטאליוס,וקליסטוס שחשובה להם מנוחת החג והשבת והצהרים מכל עבודה הכרוכה בחיטוט רגלים. יאסו!

ובסקטור הסוכנים הרוסיים המסוכנים מכול!: רג'ינה הרוסיה האדמונית הנמרצת שאין להוציאה מהספא בה שהיא שוהה במרומי הטרודוס ולכן שלחה את בנה בן ה-27 יורי המחוצ'קן שדובר אנגלית סבירה, רוסית זוועה, ויוונית משובחת, ומאוד רוצה לסיים MBA כדי לעוף לאמריקה מה'גולאג' הזה בו תקעה אותו אמו לפני 15 שנה.

את הסוכנים הסיניים המלוכסנים אמנם ראינו בפינות הרחובות ומחשבי כיס קטנים בידיהם. אך התעלמנו מהם בגבורה.

.

בוקר יום ראשון- וספור המעשה שלא נגמר עם אנה השחורדינית הלוהטת וחריסטוס בעלה הקפריסאי

אני נוהגת להקדים- הפטירה ליאה במבטא בריטי חרוך סיגריות, אשה בת כארבעים גוצה ושחורת שיער שבאה לאספני בפיאט פנדה החבוטה של ידיד של ידיד. וכך יש לנו זמן לדבר.

בעוד אני שוטחת בפניה את ספור ההסוואה אותו הכינותי היטב: רכישת דירה באי השכן, כביכול למטרת מגורים, היא הסבירה לי את חוקי הג'ונגל . היא גם סיפרה על שורשיה ואת ילדותה כבת למשפחה מעורבת וכאם יחידנית , הכבירה את אזני עם רקע הכרחי לכל תייר: הקפריסאים הגברים הם שתיינים עצלים ורכלנים כמו נשים זקנות בפרברי לונדון. הנשים: כולן חרוצות וקובעות עניינים , גם הרוסיות חרוצות אך הן מתמחות בלקיחת בעליהן של נשים מהוגנות אחרות. הישראלים יוצאי צבא ולכן חתיכים הורסים ובמיוחד הבלונדינים השזופים, ואם אני מכירה מישהו מהמוסד- היא תשמח להצטרף כי יש לה הרבה מה להציע- בכל תחום. והיא מוכנה למתן את דרישות השכר.

לאחר חצי שעה הבנתי מדוע היא מקדימה תמיד. גם היתה לי כבר דעה מוצקה על האופי הקפריסאי .והבריטי.

המתנו בפרברי רובע יוניברסל "היקרתי" למאריוס- סוכן המשנה המקומי שמונה למשימה. עשרים דקות המתנה מול הבניין של בית החולים הניבה הסבר שאין כמו מגורים בצמוד לבית חולים כערובה לאריכות חיים.

מאריוס, כאמור סוכן שהגיע באחור לאחר שאשתו המשופמת זרקה אותו מהבית, הגיע בצליעה קלה ופתח דירה בקומה הרביעית. באנגלית עילגת ניסה לפאר את הכלה. אך אנו- בנימוס האופייני לכוח נשי מפזורות איראן, הפנינו לו עורף בנחישות וצעדנו אל היעד הבא. אבל ליידיז... אמר מאריוס ונשאר עם ידית הדלת בידו.

יעדנו הבא היתה דירה במרומי הקומה השנייה "פנטהאוז מפואר!" חייך מפיסטופלס.

"ברוכות הבאות". כך נודע לנו ששני סוכני המשנה – צמד חמד של הפכים, אופליוס חמור הסבר בגמילה מסיגריות, ושותפו מפיסטופלס הרחב המתפקע בחליפתו האפורה ומחייך אפילו באזניו, הגיעו כל הדרך מלימסול כדי לקבל את פנינו ולהובילנו לאורך הדירות הבאות. "אני יודע למה את פה. אני אשמור את סודך.." הוא לחש לי בקול סדוק ומשקפיו שנסמכו על גבותיו הסבוכות נפלו על אפו השמנוני. "אין לי שום סוד!" השבתי בלחישה ובקול נבוך . "את פה כדי לקנות דירה למוסד. אני יודע כי אני סוכן מוסד": הוא הצביע על סיכת זהב קטנה וממורקת שעל דש בגדו בעוד שותפו מסנן בארסיות: "לשעבר. לשעבר". מפיסטופלס ליקק את שפתיו וסירק את שערו לצערו נטול הברילנטין. הדירה היתה קטנה ומשעממת וה'ליידיז פירסט' מיהרו לברוח.

כשצעדנו לעבר היעד הבא הגיח דונאטלו !!. בחור חלקלק בעל הליכה פנתרית ומבט הננעץ לרגע אך מרפרף לצדדים לגילוי סוכנים נסתרים בפינות. הוא העתיר טפיחות צ'אפחות על כתפי חבריו (בכל זאת הן מדובר בקפריסאים ולא בבריטים) נשיקות על לחייה של ליאה ולחיצת יד מנומסת לכלת השמחה: אני. דונאטלו הוא הצטרף לחבורה והגענו לדירה קטנטנה- בבנין חשוך ומכוער בלב המאפליה. שם כבר חיכה לנו הבעלים: מירתוס, ואולי תימרוס

קפריסאי,נמוך כהה ונטול שיניים הגיח ממטבח דירתו המרקיבה המדיפה ריח רע של חזרזירים פגי תוקף . כעת כבר היינו 2 נשים צועדות ואחריהן פמליה של 4 גברים בגבהים משתנים.

הרוב הגברי היה חזק בפטפוטים ואנו שותקות. יצאתי מהדירה. הם הסתדרו ממש נהדר וממילא לא זכרו שבלעדי לא היתה סיבה למסיבה...

ואז... רק אז.. הגענו לדירתה הקטנה והכחולה של אנה. נראה שככל שהדירות קטנו- כך החבורה צמחה.

למעשה מתגוררים שם אנה הכחולה הרוסיה שצבעה שיערה לשחור ובעלה הקפריסאי חריסטוס הגרום והשקט. "עזור לי לשכוח את סנט פטרסבורג הקפואה, חריסטוס"- היא תלתה בו מבט כחול מעריץ והוא קנה לה את הבית הקטנטן התלוי על צלע ההר שכל חלונותיו פונים לים רוחש ולוחש המזכירים לו אותה. הילדים גדלו והדירה על שלל אביזריה הפכה קטנה.

נעים מאוד- אומרת אנה ביוונית במבטא רוסי- נעים גם לי אני עונה לה באנגלית במבטא עברי. אחרי נכנסת כל הפמליה דימיטריוס ואופליוס אחוזים בכנפו בגדו של מפיסטופלס מריוס נצמד לליאה ולבסוף נדחס-נדחק אל ביתו-הוא: חריסטוס. אנו מצטופפים במבואה, מציצים לקיטון המטבח ולבסוף ....בחדר השינה כולנו נושאים עיניים לתקרה, שם ממוסגרת בנורות קטנות קבועה לה מראה נוצצת.

חיוך עקמומי על שפתיו של מיקלוס, חיוך רחב על שפתי מפיסטופלס וחיוך נבוך על פנינו- הסובבים את המיטה ומביטים בהשתקפותנו. רק אנה אינה מבינה על שום מה החיוכים "המראה נשארת עם הבית" היא פוסקת. גם הנוף.. הים הכחול קורץ לאנה- עד נאמן לכל מה שראה במראה.

תמהתני אם היינו ממשיכים במסע ואולי אז הייהו 11 או 12 איש עד שהיתה הדירה הבאה קורסת. "קאליספרה" אמרתי לכולם ויצאתי לנשום אויר פסגות.

בתמונות, בסדר יורד: 1.נוף החוף של פאפוס 2.ליאורה על חומות המצודה . הסוואה של תיירת תמימה.. 3.מפיסטופלס- סוכן מוסד בדימוס. 4.חריסטוס, ביום בו ביקש את ידה של אנה כשעוד היתה בלונדינית.

סוף

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Classic
bottom of page